اشتراكات فرهنگی فرصت مناسبی برای ارتقاء روابط ایران و اندونزی است
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز جمعه ایرنا از جاكارتا، محمد نوح وزیر آموزش ملی و فرهنگ اندونزی در جریان برگزاری هفته فرهنگی ایران در اندونزی كه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: برگزاری این هفته فرهنگی نشان می دهد كه اشتراكات فرهنگی فراوانی بین دو كشور وجود دارد.

وزیر آموزش ملی و فرهنگ اندونزی در ادامه تصریح كرد: در دیپلماسی فرهنگی باید به دنبال اشتراكات بود و تفاوت ها را تبدیل به فرصت كرد.

وی از شعار هفته فرهنگی ایران مبنی بر 'ایران و اندونزی، پلی بین شرق و غرب دنیای اسلام' تمجید كرد و خواستار توسعه روابط بین دو كشور در تمامی زمینه ها شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی، با اشاره به ظرفیت های فراوان اندونزی به عنوان كشوری كه بیشترین جمعیت مسلمان دنیا را در خود جای داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران توجه خاصی به ارتقاء سطح مبادلات فرهنگی با اندونزی دارد.

وی تصریح كرد: ایران و اندونزی رابطه تاریخی طولانی با یكدیگر داشته و در برهه كنونی در سطوح مختلف و در سازمانهای بین المللی همكاری نزدیكی با هم دارند.

حسینی اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان هستند لذا باید پیوندهای فرهنگی بین مسلمانان و تحكیم وحدت و اتحاد بین آنها را در اولویت فعالیت های خود قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی برگزاری هفته فرهنگی اندونزی در ایران اعلام كرد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی روز چهارشنبه گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر آموزش ملی و فرهنگ اندونزی در محل موزه ملی اندونزی افتتاح شد.

محمود فرازنده سفیر ایران در اندونزی در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه، به وجود زمینه های مشترك فرهنگی فراوان بین دو ملت ایران و اندونزی و رابطه تاریخی طولانی بین دو كشور كه به بیش از هزار سال می رسد اشاره كرد و گفت: اندونزی به عنوان پایه گذار جنبش عدم تعهد به دنبال اتخاذ سیاست های مستقل بوده و این یعنی همان نه شرقی و نه غربی است كه توسط امام راحل به عنوان خط مشی سیاسی ایران تعیین شد.

در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ده ها نفر از هنرمندان كشورمان در زمینه های مختلف هنر خود را به نمایش خواهند گذاشت.

این هفته فرهنگی به همراه هفته فیلم ایران به مدت یك هفته در جاكارتا و در سالن های مختلف ادامه خواهد داشت.

آساق**335** 1597





:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: